CzechEnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish

Newsletter NaZemi

Newsletter NaZemi

Nejnovější newsletter NaZemi přináší následující témata:

  • Fair play by mělo být podstatou fotbalu: apelujte s námi na adidas – Generální sponzor právě ukončeného mistroství světa ve fotbale v Brazílii, firma adidas, předpokládá přibližně 2 miliardy EUR na tržbách z prodeje produktů spojených s fotbalem. Naprostá většina pracujících v jejích dodavatelských továrnách si však není schopna vydělat ani na základní potřeby. NaZemi se proto připojuje k mezinárodní petici „Go All in for a Living Wage!“ směřované vedení společnosti adidas. Více informací s možností podepsat petici naleznete zde.
  • Evropská komise má nového předsedu, který podporuje fair trade – Evropský parlament v úterý 15. července zvolil Jeana-Clauda Junckera na příštích pět let novým předsedou Evropské komise (EK). Je prvním předsedou EK, který se ještě před svým jmenováním zavázal k podpoře fair trade. Více se dozvíte zde.
  • Pracující v oděvním průmyslu východní Evropy si vydělají méně než v Číně – Nová výzkumná zpráva boří mýtus o tom, že oděvy vyráběné v Evropě a Turecku jsou z hlediska pracovních podmínek „lepší“ než ty, které se vyrábějí v zemích jihovýchodní Asie a v Číně. Podle zprávy dostávají i pracující ve východní Evropě a Turecku mzdy, které nestačí ani na pokrytí jejich základních potřeb. Více informací se dozvíte zde.
  • Výroční zpráva 2013 – Podívejte se do výroční zprávy NaZemi za loňský rok. Na základě fotografií a krátkých komentářů si uděláte představu, čemu se loni věnovali a co se v NaZemi podařilo.
  • Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol – Odpovědí na výzvy, související s novým konceptem vzdělávání a jeho důrazem na globální dimenzi vzdělávání či na inkluzi ve vzdělávání, může být metoda Global Storylines. Její zavádění do praxe českých škol na 1. stupni základního vzdělávání se v uplynulém roce sledovalo v rámci projektu Global Storylines. Přečtěte si článek Lenky Slepičkové z Pedagogické fakulty MU Brno, která se na projektu podílí. Dozvíte se mj., co tento přístup přináší žákům i učitelům a v čem je inovativní.
  • Ptáme se 48 českých outdoorových značek na podmínky výroby –  Těšte se, na podzim NaZemi uveřejní výsledky prováděného výzkumu mezi 48 českými outdoorovými značkami. Zprostředkují tak unikátní informace o tom, kde a za jakých podmínek tyto značky svoje produkty vyrábí. Jsou mezi nimi například Alpine Pro, Hannah, Humi, Husky, Loap, Rejoice, UAX, Warmpeace a další.

Celý newsletter je k dispozici zde.

Sdílejte své myšlenky!

Kontakt

České fórum pro rozvojovou spolupráci Vladislavova 1460/12, 110 00 Praha 1

  1. +420 222 522 480
  2. info@fors.cz
  3. IČ 71010114

Sdílejte tuto stránku

Kalendář akcí

Přihlaste se k odběru novinek

Prosím, doplňte číslici (Ochrana proti SPAMu)
{captcha}

Copyright ©2016 | FoRS